Våre betingelser:
♥ Foreløpig leverer vi kun til adresser i Norge, men vi leverer dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen.
♥ Alltid rask hjelp på epost, Facebook og telefon på dagtid
♥ Returfrakt dekkes av kunden
♥ Sikker betaling via Paypal – velg mellom kortbetaling eller bruk Paypal-kontoen din
♥ Gebyr på 300 kroner påløper om pakken ikke hentes på Posten og blir sendt i retur
♥ Det er 18-års aldersgrense for å handle på Sommerplassen.no
Disse betingelsene gjelder for alt salg fra Sommerplassen.no. Kjøpsbetingelsene, din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og Sommerplassen.no.
I Norge har vi gode rettigheter for forbrukere. Om du ønsker å lese om rettigheter og plikter ved kjøp kan du følge disse lenkene:
Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Markedsføringsloven
Personopplysningsloven
E-handelsloven
Kredittkjøpsloven.
Bestilling
Totalkostnad for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling, og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet. Frakten beregnes når du kommer til handlekurven.
Kort tid etter at vi mottar bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse per epost. Dersom du ikke finner den i innboksen din, ligger den mest sannsynlig i din søppelboks/spam-mappe. Dersom du ikke har fått noen form for bekreftelse, har det skjedd en feil, og du bør kontakte oss per mail [email protected]. Din bestilling er bindende når ordren er sendt og er blitt registrert. Du kan likevel angre kjøpet i følge norsk lov. Se nøye over ordrebekreftelsen, og gi beskjed om noe ikke skulle stemme.
Levering
Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i-butikk. Dersom du ønsker varene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette.
Levering av produktene skjer på måten beskrevet på ordrebekreftelsen. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover gitt tidsrammen, blir du informert om når mulig levering kan skje. Normal leveringstid er 2-6 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.
Skulle en eller flere av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning vil vi ta kontakt med deg. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunktet får ikke tilbakevirkende kraft.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke nøl med å ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene.
Ved uavhentet pakke vil det påbeløpe et gebyr på 300,-. Gebyret skal dekke de ekstra kostandene og tiden som påfaller Sommerplassen.no å innhente pakken igjen.
Foreløpig leverer vi kun til adresser i Norge.
Betaling
Betaling gjøres med enten Klarna, Vipps, bankkort, kredittkort eller med Paypal.
Når du bekrefter bestillingen blir beløpet trukket fra din konto, og pakken sendes snarest mulig.
En enklere kredittsjekk vil bli gjort og i visse tilfeller innebærer dette en kredittopplysning. Ved for sen eller manglende innbetaling påløper purregebyr samt forsinkelsesrente.
Uavhentet pakke
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.
Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.
Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 300. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.
Angrerett
Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som privatperson gjør hos Sommerplassen.no. Angrerettskjema får du som en lenke i ordrebekreftelsen når du bestiller. Angreretten er 14 dager fra ordren er mottatt av deg (jf. Angrerettloven § 21). Det vil si at du må gi oss beskjed innen 14 dager fra din ordre er mottatt om du angrer kjøpet. Det kan du gjøre til [email protected]. Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende ordren din i retur til:
Sommerplassen.no
Hegnavegen 22
3825 Lunde
Returkostnadene dekkes av deg som kunde (jr. Angrerettloven § 8). Vi gjør oppmerksom på at å ikke hente pakken din, eller å nekte å motta pakken, ikke er ensbetydende med å benytte seg av angreretten. For at angreretten skal gjøres gjeldende, må produktet bli returnert i samme mengde og stand som du mottok den i, og i original emballasje, sammen med angrerettskjema. Forsegling på forseglede produkter må ikke være brutt.
Ved korrekt gjennomført retur (iht. Angrerettloven), vil beløpet bli tilbakebetalt innen 7 dager.
Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forburkerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jr. Angrerettloven § 5, punkt a).
Reklamasjon
Dersom det oppdages eventuelle feil eller mangler ved et produkt, overbringes muntlig eller skriftlig beskjed til oss så fort som mulig. Vi anbefaler at du inkluderer bilder. Ved godkjent reklamasjon kan du kreve retting av feil, omlevering, prisavslag, erstatning eller kjøpet hevet. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Dersom reklamasjon blir godkjent, skal Sommerplassen.no bære kostnaden av retur ved å utstede en returseddel til kunde. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.
Reklamasjonsretten dekker ikke problemer grunnet vanlig slitasje, feil bruk, feilinstallasjon eller feil som oppstår etter egen forandring på produktets funksjon og utseende (ombygging, oppgradering eller annen endring).
OBS: Sommerplassen.no har ikke ansvar for tap eller skade i forbindelse med bruk av våre produkter.
VIKTIG: Ikke send reklamasjonsvarer i retur til oss uten at du først har vært i kontakt med vår kundeservice. Vi behandler reklamasjonssaker først og fremst per e-post.
Retur
Dersom du ønsker å heve kjøpet på en eller flere varer, må forespørsel sendes til Sommerplassen.no før varene sendes tilbake til oss. Send derfor en e-post til [email protected]. Oppgi navn, ordrenummer, produktnavn, antall og returårsak. Når returen er godkjent, returneres den til:
Emils leker, Hegnavegen 22, 3825 Lunde.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.
Ved retur betaler forbruker frakt for returnering av varen(e). Kreditering av returnert vare skjer når Sommerplassen har mottatt varen.
Vareopplysninger
Sommerplassen.no ønsker å gi så korrekt informasjon som mulig om våre varer, men skrivefeil/trykkfeil kan forekomme.
Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan en sjelden gang avvike fra varens faktiske utseende.
Personopplysninger
Sommerplassen.no er opptatt av at personopplysningene til våre kunder håndteres på en betryggende måte.
Når du handler hos oss oppbevarer vi blant annet navn, adresse og kontaktinformasjon. Dette er data vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen.
Sommerplassen.no er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering.
Kortnummer oppbevares ikke av Sommerplassen.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
Sommerplassen.no selger ikke personopplysninger til tredjepart.
Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.